tisdag 30 augusti 2011

Vi tar vägen mot stranden

Godmorgon!

Idag vaknade jag så sent som åtta (verkar som om jet lagen äntligen håller på att släppa) och satt och gosade med min värdkatt (kan man säga så?) George medan jag åt frukost. Mys!

Igår åkte vi till min värdfamiljs egen strand ungefär 20 minuter från stan. Eller strand är väl egentligen inte rätta ordet, det var mer som en en gräsmatta med en brygga. Väldigt fint var det i alla fall och vi hade det riktigt mysigt. Två av min yngsta värdsyster Kaitlins kompisar följde också med. Här är lite bilder från kvällen:

 Sjön och familjens gräsmatta. Till vänster ser ni grannarnas brygga

 Familjens brygga och lite rester från middagen som bestod av grillade hot dogs, grönsaker och chips samt marshmallows till efterätt. Jag hade även med mig lite lösgodis a la Karamellkungen som jag bjöd på. Jag tror att de tyckte att det var gott, även om Kaitlin såg väldigt tveksam ut när hon smakade på en hallon/lakritsdödskalle...

 Alishas hund Alaska, som är jättegullig och oavbrutet viftar på svansen

 Min värdmamma Dori och min äldsta värdsyster Alisha framför grillen

Alaska framför kylboxen, väldigt sugen på hot dogs...

Jag paddlade även lite kanot med Kaitlin och en av hennes kompisar. Allt som allt var det en jättemysig och rolig kväll! När vi kom hem runt nio var jag dock hur trött som helst och däckade i sängen ganska direkt. 


Här kommer även lite bilder från bilresan i förrgår:

Första delen av resan åkte vi genom en canyon (som jag inte minns vad den heter) med jättehäftig natur - höga och riktigt branta berg, många med snöfläckar kvar, och en flod som ringlade sig genom dalgången. Väldigt vackert med andra ord!

Macken där vi stannade och tankade första gången

 Jag och Kaitlin vid en bäck/vattenfall där vi stannade och åt lunch

 Alisha, jag och Kaitlin

Utsikt över floden strax bredvid ett ställe som hette Hell's Gate och där de hade "air trams", linbana som åkte över dalgången

Nu ska jag gå och vara lite social med mina värdsystrar. Hoppas att allt är bra där hemma! Saknar er alla!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar