fredag 12 augusti 2011

Solen skiner idag

Godmorgon!

 Packlistan är nu nästan klar och jag har sorterat en hel del bland alla de papper jag har fått från STS under året och valt ut de som jag ska ta med mig, till exempel information om Kanada, skolsystemet, Prince George och Duchess Park Secondary, kopia på hälsointyg, avreseinformation, regler och överenskommelser för utbytesprogram, kopia på betyg osv. Jag har också börjat sätta ihop ett fotoalbum som jag kan visa för min värdfamilj samt ha i min digitala fotoram, som jag ska ta med mig när jag åker. Jag har dessutom bestämt mig för att jag inte tänker läsa några andra utbytesbloggar medan jag är borta. Det skulle nämligen bara leda till att jag börjar jämföra mig med dem i stället för att njuta fullt ut av mitt eget år.

Resten av dagen ska spenderas med saknade Mathilda och på Håkan Hellström med delar av framtidsboxengänget. Kul kul!

Här är några av de saker som för övrigt står på min Att göra-lista:
  • Växla pengar
  • Söka de sista stipendierna
  • Köpa linser och linsvätska för ett år
  • Grundstäda mitt rum innan den tyska tjejen kommer
  • Lämna in tidrapporten för sommardaglägret så att jag kan få ut min lön
  • Välja ut några favoritrecept att kopiera och ta med till Kanada
  • Läsa på om Kanada och Prince George
  • Köpa fler presenter till värdfamiljen (har bara en än så länge)
  • Inhandla diverse annat smått och gott
  • Hinna träffa massa härligt folk
Allt detta och mycket mer ska hinnas med samtidigt som träningen börjar igen. Tur att jag är van vid att ha mycket att göra...

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar