fredag 12 augusti 2011

Känn ingen sorg för mig Göteborg

Då har man varit så sitt livs första konsert då. Med Håkan Hellström, som jag tidigare har hört en låt av (gissa vilken...). Jag blev trött i fötterna, och öronpropparna som jag betalat 20 dyra kronor för envisades med att ploppa ut hela tiden. Och kallt var det. Ni kan ju lista ut att det inte var en särskilt lyckad kombo (no offense mot Håkan - om man är ett fan och faktiskt lyssnar på hans musik så var det säkert en jättebra konsert), och därför flydde jag fältet efter en och en halv timme och hamnade här. Igen. Men men, är man en no lifer så är man...

Snackade med min värdsyster (hon som är 13) idag på Facebook, vilket var mycket trevligt. De ska tydligen på semester till Vancouver och kommer hem typ samtidigt som jag kommer, fick jag veta av henne, så vi får väl se om de hinner möta mig på flygplatsen eller inte. Hoppas på det! Jag chattade också med den tyska tjejen som kommer hit (hennes blogg: http://lusi-schweden.blogspot.com/). Hon verkar verkligen supertrevlig och det är även skönt att prata med henne eftersom vi är i ungefär samma situation, vi kan diskutera packning och resfeber och sådant.

Jag var även på stan och förutom en fika och den obligatoriska fönstershoppingen med Mathilda hann jag med diverse inköp inför avresan, bland annat hårsnoddar och hårnålar, en nagelsax, plåster, lypsyl och en nagelfil. Sådant som man ofta köper visserligen, men några kryss blev det allt på Att handla-listan. Kvar på listan står nu saker som reseflaskor för schampo och tvål och en klubbadmössa att ersätta min förfärliga limegröna (som jag för övrigt har simmat med i flera månader, inte okej) med.

I morgon blir det stan igen, denna gång för att spendera lite kvalitetssyster-brortid med storebrorsan. Förhoppningsvis blir det några fynd för hans del, själv har jag lovat mig själv att inte köpa någonting förrän jag kommer till Kanada. Det känns onödigt att släpa med sig massa kläder som man lika gärna kan köpa där. Särskilt som jag har en känsla av att mina väskor kommer att bli grovt överviktiga redan som det är...

Nu ska jag chilla fredagen till ära. Hade tänkt gå ut och träffa lite folk men tror att jag stannar hemma i stället. Det är ju så kallt ute. Dessutom kommer familjen hem snart och eftersom jag inte har träffat dem på länge så vill jag vara här när de kommer.

Ha en bra fredagskväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar