tisdag 23 augusti 2011

Jag satt vid Fyrisån och dödade tid

Bilder från dagens ordentliga dagsverke:
Packningen uppradad på min/mormors säng...

... och nedlagd i väskan 

Även om väskan se ganska full ut och jag har en hel del kvar att packa ner (mest kläder och så simkassen som ni ser på den andra bilden) så tror jag nog att allt kommer att få plats. Problemet är snarare vikten - senast jag flög hade jag 18,5 kg, och då var jag bara borta en vecka... Som tur är har jag ju handbagaget (den omåttligt vackra gula STS-ryggsäcken) som jag kan lägga tunga saker i, tex simfenorna eller plattången. 

Packningen gick faktiskt ganska fort, så jag hann med en sväng ner på stan (för vad som kändes som hundrade gången den här månaden) under eftermiddagen. Där träffade jag Felicia och Julia och vi tog en fika. Har knappt hunnit träffa dem på hela sommaren så det var välbehövligt! 

Till middag blev det sushi dagen till ära. Mormor åker nämligen hem i morgon och ville bjuda på något gott. Och gott var det, jag älskar sushi!

Ikväll ska vi titta klart på filmen som vi påbörjade igår, De andras liv. Den är bra men som alltid när jag tittar på film så tycker jag att alla, speciellt männen, ser precis likadana ut. Vilket gör det ganska svårt att hänga med i handlingen eftersom man inte vet vem som är vem...

Puss o kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar