onsdag 17 augusti 2011

Empty room

Såhär ser det ut i mitt rum ut just nu:

Tomt, som sagt. Men väldigt väldigt rent - jag ägnade nämligen nästan hela eftermiddagen åt att städa. Och inte var det någon vanlig städning (slänga kläder i tvätten och dammsuga golvet) inte, utan en riktigt rejäl storstädning! Till exempel dammtorkade jag samtliga blad på min citrusväxt, polerade listerna runt dörren och plockade ut böckerna ur bokhyllan innan jag torkade av både dem och hyllan. Jag tror aldrig att det har varit så rent och fint i rummet som nu, åtminstone inte så länge det har varit mitt...

Alla mina saker (utom det jag ska ha med mig och lite till) är nu nerpackade i tre stycken flyttkartonger som för tillfället står prydligt uppradade i hallen:
Var i hela friden vi ska få plats med dem återstår att se, eftersom vårt källarförråd redan är knökfullt som det är...

Inatt blir alltså sista natten i min egen säng i mitt eget rum, för i morgon kommer Luisa! Vi åker och möter henne på flygplatsen i morgon eftermiddag, och det ska bli så kul att äntligen få träffa henne! Eftersom hon ska sova i mitt rum har jag blivit degraderad till arbetsrummet, där mina saker för tillfället ligger utspridda lite hipp som happ.
Mitt nya residens för 10 nätter framåt

Jag hann även med en sväng på stan idag, där jag beställde kanadensiska dollar och bokade en synundersökning. Eftersom jag ska vara borta i ett år och gjorde min senaste koll i höstas känns det bäst att kolla av ifall jag skulle behöva öka styrkan på linserna innan jag åker. Förhoppningsvis har jag dock inte blivit ännu blindare.
 
Puss!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar