tisdag 16 augusti 2011

Det är en vanlig dag och jag har det bra

Resultatet från gårdagens hemmaklippning:
Inte så stor skillnad kanske, men nu ska det väl klara sig ett tag till utan klippning och förhoppningsvis hinna bli lite längre också!

Idag har jag jobbat på riktigt bra. Gick upp vid 8 och har nu hunnit skicka iväg alla mina stipendieansökningar! Skönt! Nu återstår att vänta och se om jag får några... Håller tummarna!

Resten av dagen ska spenderas på olika platser i Uppsala - stan med Rebecka (http://picsofmylife.devote.se/), träning på gamla kära Fyrishov (första simträningen på över en månad, vilken form jag kommer att vara i alltså...) och sen picknick ute (om det inte regnar förstås) med härliga vänner. Dessutom kommer farmor hit idag, så ska försöka hinna umgås lite med henne också!

Jag väntar fortfarande (nervöst) på visumet och flygbiljetten, och jag hoppas verkligen att de kommer inom de närmaste dagarna. Ska ringa till STS idag för att kolla läget, de kanske vet något om visumet som inte jag vet.

Om jag hinner ska jag även titta igenom boken med familjerecept och plocka ut mina favoriter för att ta med mig till Kanada. Kan vara kul att kunna laga nåt som de aldrig ätit förut om jag ska göra mat till värdfamiljen!

Snart väntar pannkaksstekning till lunch! Ha en dra tisdag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar